Skocz do zawartości

Strona RUSH Hemispheres używa cookies. Nasza Polityka prywatności dostarczy Ci wszelkich niezbędnych informacji.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. OK
Witaj na RUSH Hemispheres
Wita Cię RUSH Hemispheres. Jak w większości tego typu społeczności powinieneś się zalogować aby móc brać udział w dyskusjach. Proces rejestracji jest nieskomplikowany i wymaga podania minimalnej ilości danch. Przyłącz się do nas i załóż swoje konto. Jako pełnoprawny użytkownik zyskasz:

  Możliwość zakładania tematów i brania udziału w dyskusjach.
  Subskrypcje email dowolnych treści na stronie.
  Własny profil z mnóstwem ciekawych opcji konfiguracyjnych.
  Nieograniczoną przestrzeń na swoje albumy w Galerii.
  Możliwość rozmów na żywo z pozostałymi użytkownikami.
  Wewnętrzny komunikator do wymiany korespondencji ze znajomymi.

Logowanie Rejestracja

Wydarzenia dnia marzec 09, 2018

w Koncerty
  • Brak uprawnień wymaganych do dodawania wydarzeń

----- Kult Akustik Warszawa[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
TIMETABLE:
18:00 - otwarcie drzwi
19:00 - początek koncertu

Po ogromnym sukcesie tegorocznej serii koncertów „bez prądu”, formacja Kazika Staszewskiego zaprasza swoich fanów do udziału w kolejnej trasie akustycznej! Trasa Kult akustik 2018 rozpocznie się 9 marca w Klubie Stodoła. Kult zaplanował łącznie 15 koncertów w 11 polskich miastach. Po dwunastu miesiącach od rozpoczęcia poprzedniej trasy akustycznej, która spotkała się z ogromnym uznaniem fanów, grupa po raz kolejny zabierze swoją publiczność w absolutnie nadzwyczajną podróż, aby podczas niej znów mogli usłyszeć i zobaczyć to szczególne i zupełnie unikalne oblicze zespołu.

9 marca - Klub Stodoła, Warszawa
10 marca - Klub Stodoła, Warszawa
11 marca - Centrum Spotkania Kultur, Lublin
16 marca - Wytwórnia, Łódź
17 marca - Filharmonia Pomorska, Bydgoszcz
18 marca - Aula Mickiewicza, Poznań
23 marca - Klub Stodoła, Warszawa
24 marca - Filharmonia Bałtycka, Gdańsk
25 marca - Filharmonia Bałtycka, Gdańsk
8 kwietnia - CKK Jordanki, Toruń
13 kwietnia Sala Audytoryjna WCK, Wrocław
14 kwietnia - Katowice Miasto Ogrodów, Katowice
15 kwietnia - Klub Studio, Kraków
 

 
ZAPRASZAMY
 
Bilety w cenie od 90 do 130 zł do nabycia:
www.stodola.pl, www.ebilet.pl, www.eventim.pl, www.ticketpro.pl
oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży.
 
Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.
 
Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły na www.stodola.pl
 
Osoby poniżej 16 roku życia mogą uczestniczyć w koncercie wyłącznie pod opieką rodzica (lub wskazanego przez niego opiekuna).
Osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 18 roku życia muszą mieć przy sobie oświadczenieze zgodą na udział w imprezie, podpisane przez rodzica bądź prawnego opiekuna.
Pobierz oświadczenie:
http://pliki.stodola...KlubStodola.pdf
 
Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl
 
http://kult.art.pl/e...018-warszawa-i/

https://www.facebook...02723773155893/


----- Illusion "Anhedonia" Kwadrat, Kraków[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
Illusion zaprezentował pierwszy singiel „Kto jest winien?”, który zapowiada nową, pierwszą od 4 lat, płytę. W marcu album pod tytułem „Anhedonia” trafi na sklepowe półki, a zespół ruszy w trasę koncertową!

Illusion - TRASA „ANHEDONIA”
Support: The Heavy Clouds
09.03, g.19:30
Kraków / Klub Studencki Kwadrat

Otwarcie - 18.30
The Heavy Clouds - 19.30
Illusion - 20.30

Bilety:
55 - https://pwevents.pl/...hedonia/581/123
60 - Biletomat, eBilet, Ticketmaster, Eventim
65 - w dniu koncertu


To już siódmy studyjny krążek zespołu, który w tym roku obchodzi 26-lecie istnienia. Znajdzie się na nim dziewięć utworów. Rozmawiając z zespołem na próbach ustaliliśmy, że chcemy nagrać album brzmiący agresywnie, surowo, naturalnie. Miał być „wpie..ol”! Chcieliśmy wydobyć charakterystyczne brzmienie Illusion, oparte na mocnej sekcji rytmicznej, chropowatych gitarach i energetycznym vocalu Tomka – mówi Szymon Sieńko odpowiedzialny za produkcję nowego albumu.

Nowy singiel, to powrót do korzeni Illusion – solidna dawka energii, wściekłości i buntu wobec niezmiennych słabości ludzkiej natury. „Kto jest winien?” to mroczny utwór z bezkompromisowym tekstem stawiającym pytanie o kondycję społeczeństw i niemocwobec działań militarnych. Kto jest winien przelewom krwi i dlaczego nadalma to miejsce w erze współczesnej – podsumowuje Tomasz „Lipa” Lipnicki.

https://www.facebook.com/IllusionPL
http://illusion.pl
„Kto jest winien?”
„Trzy ptaki”
„Vendetta”

The Heavy Clouds - power trio straght outta Warsaw!
Zaczęło się od jednego telefonu. Piotrek Podgórski (perkusja) zadzwonił do "Ziemby" (wokal/bas) i zadał najprostsze pytanie leżące u podwalin powstania wielu zespołów "Chciałbyś coś pograć?". Piotrek miał gitarzystę Bartosza Kanaka, Wojtek chęć. Zakończenie lub nieokreślone przerwy w działalności macierzystych projektów i kapel stworzyły sprzyjające warunki do stworzenia czegośnowego. Decyzja zapadła po pierwszej próbie.
The Heavy Clouds powstało z chęci grania po prostu "prościej". W materiale, który jest efektem niezobowiązujących jamów na próbach, słychać zarówno echa buntowniczego Seattle,stonera rodem z kalifornijskich pustyń oraz punkowej energii, które Bartek uzupełnia klasycznym rockowym i bluesowym brzmieniem.
Pierwszym wydawnictwem miała być czteroutworowa EPka zarejestrowana z Marcinem Klimczakiem (The Black Tapes, The Feral Trees) w jego Moustche Ministry. W wyniku nadmiaru pomysłów powstały kolejne cztery utwory oraz koncept zrobienia z tego płyty. W między czasie zespół zaliczył debiut wydawniczy na składance wspierającej demokratyczny klub sportowy AKS Zły.
Premiera debiutanckiego albumu "Mind Pollution" odbyła się 28 kwietnia 2017 roku. Całość materiału zostałanagrana "na setkę". Za mixy odpowiada Wojtek Olszak z Woobie Doobie Studio, a mastering jest dziełem Grzegorza Piwkowskiego.
Obecnie zespół skupia się nad promowaniem swojego debiutanckiego krążka oraz przygotowuje się do wejścia do studia w celu zarejestrowania materiału na kolejną płytę.

https://www.facebook...theheavyclouds/
"Our best time"

https://www.facebook...13378065846672/


----- LADY PANK w Katowicach[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
LADY PANK W KATOWICACH !

09.03.2018
MegaClub Katowice, Żelazna 15
Wejście od 19:30
Start 21:00

Bilety dostępne na stronach: www.megaclub.pl oraz www.goingapp.pl
Ceny biletów:
65 pln - I pula przedsprzedaży
75 pln - II pula i w dniu koncertu

WAŻNE INFORMACJE NA TEMAT BILETÓW:
1. Nie ma konieczności drukowania pdf-ów z maila, najlepszą opcją przygotowania biletu do skanowania na bramce jest pobranie naszej aplikacji z goingapp.pl/download i pokazanie go w telefonie z zakładki "moje bilety" (można pokazać bilet wydrukowany, ale pamiętajcie, by kartka nie była uszkodzona).
2. Skaner sprawdza QR kod każdego biletu, więc upewnijcie się,że możecie go pokazać lub wyświetlić, by przyspieszyć wejście do klubu.
3. Bilety są imienne i obsługa może poprosić o okazanie dowodu tożsamości,dlatego upewnijcie się, że widnieją na nich Wasze właściwe dane,
4. W przypadku biletów grupowych trzeba koniecznie wchodzić w obecności osoby, której dane są na bilecie.
5. W razie potrzeby zmiany danych na bilecie lubrozdzielenia go prosimy o kontakt mailowy: support@goingapp.pl, zlecenia zmian realizujemy do godziny 14:00 w dniu koncertu, po tej godzinie nie będzie możliwości dokonywania żadnych zmian.
6. W przypadku kupienia biletu od kogoś upewnijcie się, że zamiana przeszła u nas w systemie, bez zaktualizowanych danych bilet może okazać się nieważny.
7. Jeśli nie otrzymaliście biletu na mail w ciągu 24h prawdopodobnie trafił do Waszego spamu lub została zrobiona literówka w adresie mailowym - zgłoście się do nas.
Wszystkie drogi prowadzą do support@goingapp.pl - piszcie, pomożemy!

https://www.facebook...34862210227754/


----- Kortez z zespołem / Częstochowa [FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
Harmonogram Koncertu:
19:30 - otwarcie drzwi
20:00 - koncert

Koncert jest wyprzedany, w dniu koncertu nie będzie prowadzona sprzedażna bramce!
----

Kortez w nowym roku ponownie wyrusza w trasę promującąjego drugą płytę „Mój dom” (premiera 3.11.2017 r.), która po dwóch tygodniach osiągnęła status Złotej Płyty debiutując na OLISie na pierwszej pozycji. Singiel „Dobry moment” dotarł na szczyt Listy Przebojów, między innymi radiowej Trójki, a na YouTube przekroczył już 3 mln. odsłon.

Jesienna trasa została wyprzedana w całości. Kortez wspólnie z zespołem odwiedził ponad 30 miast.

Wybrane recenzje albumu „Mój dom”:
„Czegoś podobnego dawno u nas nie było”
Mirosław Pęczak (Polityka)

„Mój dom to zdecydowanie jedna z najlepszych płyt tego roku”
Artur Wojtczak (Music Is)

„Czegokolwiek oczekiwaliście po drugiej płycie artysty z jednym z najbardziej spektakularnych debiutów polskiej muzyki, macie to, tylko bardziej”
Kaśka Paluch (Onet.pl)

https://www.facebook...55005697860380/


----- Voo Voo "7" Aula Artis, Poznań[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
Po wyprzedaniu zeszłorocznego koncertu w CK Zamek zespół Voo Voo powraca do Poznania z najnowszym albumem „7”. Grupa Wojciecha Waglewskiego zaprezentuje ten nieco zaskakujący, nieoczywisty materiał w wytwornym wnętrzu poznańskiej Auli Artis. Gościem specjalnym koncertu będzie znana sopranistka Joanna Wydorska z Opery w Weimarze!

Voo Voo
9.03.2018 / godz. 20:00
Aula Artis/Poznań
Bilety:
I sektor: 89zł / 99zł(w dniu)
II sektor: 79zł / 89zł(w dniu)
do nabycia:
Eventim.pl http://bit.ly/2nEHIqV
Ticketmaster.pl www.ticketmaster.pl/event/voo-voo-bilety/4797
Ebilet.pl https://sklep.ebilet...325548649218100
Biletomat.pl www.biletomat.pl/koncerty/voo-voo-poznan-6216/
Bilety24.pl www.bilety24.pl/kup-bilet-na-voo-voo-38105?id=184645

Tym razem kluczem do płyty jest czas i jego nieustanny upływ. A znalazło się na niej zaledwie siedem, za to długich (siedmio, ośmiominutowych) utworów, a każdy z nich jest zatytułowany od kolejnych dni tygodnia. Prowokacyjne słowa Wojciecha Waglewskiego, w dość szczególny sposóbzapraszające do lektury „7” („Syn mi powiedział: Już nie musisz nikomu niczego udowadniać. Nagraj coś, czego nikt nie kupi. Poszedłem za tą radą”) zachęciły mnie, bym w tym miejscu zastanowił się wpierw nad swoją rolą…
Od kilkunastu lat nie jestem tu chyba po to, by jakimś wazeliniarskim zestawem mniej, czy bardziej udanych fraz, przekonywać i namawiać kogokolwiek do Voo Voo. Wydaje mi się, że jestem tu raczej tylko po to, by napisać odczasu do czasu, o własnych emocjach związanych z tym właśnie zespołem, jego koncertowymi, czy też wydawniczymi poczynaniami. Czego od tego zespołuwciąż oczekuje? Na co czekam? I co od nich dostaje?
W czasach, w którychw rozlicznych recenzjach najczęściej czytam wpierw o „czystości brzmienia”, a to czy orkiestry grają świetnie, ładnie, albo „mniej ładnie”, perfekcyjnie, melodyjnie, awangardowo, szybko, a może wolno, a „najbardziejzapobiegliwi znawcy” zastanawiają się, czy dana muzyka ma może w ogóle jakiś „potencjał komercyjny”, w muzyce Voo Voo chodzi mi zawsze o coś więcejniż o technikę np., gdyż ta osobista muzyka jest sposobem wyrażania czegoś, co jest głębsze, ważniejsze.
W mym pisaniu o tym zespole nie powodujemną chęć „szufladkowania”, ale po prostu od płyt dojrzałych muzyków oczekuje konkretnej, spójnej artystycznie propozycji.
Wraz ze zbliżającymi siępremierami Voo Voo zawsze też czuję przypływ ciekawości, mobilizacji, ale nieraz również jednocześnie dezorientacji. Szanuję też wielką konsekwencję Wagla, że nigdy nie nagrał drugiej takiej samej „Sno-powiązałki”, drugiego takiego samego „Gra-żonie”, „Zapłacono”, „Oov Oov”, albo teraz właśnie drugiego takiego samego „Dobrego wieczoru”. Po wielkim sukcesie „Gdybym”zapotrzebowanie na pewno było.
To, co możemy usłyszeć na „7” jest więc po raz kolejny znów Inne (w sensie ogólnego konceptu albumu i jego stylistyki) od dotychczasowych spotykań z Voo Voo. Ale jawi mi się równocześnie, jako dopełniające kontynuowanie sposobu myślenia o muzyce, przekraczającej tak naprawdę od pierwszej płyty granice i rockowych, i piosenkowych konwencji.
Warto na pewno zwrócić na narracyjny charakter tej muzyki. Każdy dzień, czyli każdy z utworów „7”, to opowieść, która ma swoje miejsce w czasie, ale i przestrzeni. Literacko, poranek ciekawie zderza się tu co rusz ze zmierzchem. A lider (co też nie jest jakąś nowinką) stara się, by wyśpiewywane przezeń słowa, były i liryką, i równocześnie najbardziej chyba codzienną prozą. Prozą o jego niezmiennych uczuciach...
Muzycznie, album ma charakter kameralny, bliski i dość minimalistyczny. Jednak wiele z aspektów tej muzyki wyłania się podczas nowych odtworzeń. Słyszalne stają się wtedy kolejne plany dźwiękowe, ukazując niezauważone wcześniej koncepcje, albo zabiegi aranżacyjne (patrz: np. rola gitar, fortepianu, albo zupełnie niecodziennego zestawu instrumentów perkusyjnych). Warto tych piosenek posłuchać w spokoju, ciszy i bez pośpiechu. Wymagają uwagi, a może lepiej, uważności. Przy niej dobrze już słychać precyzję muzycznych struktur i faktur, a i powściągliwość. Powściągliwą dokładność… Naturalne pytanie: Jak się to przełoży na koncertach?
Te wszystkie dni tygodnia, dla mnie wcale niemonotonne, skrzą się plastycznymi dźwiękowymi obrazami. Oto zimny, siny „Poniedziałek” (w przypadku największych miłosnych wyznań Wagla lubię zapytać, do kogo kieruje on swoje słowa? Albo inaczej; rola Kobiety jest tu oczywiście zawsze bardzo istotna, ale nie lekceważyłbym i roli Niewidzialnego)staje się „w tej wędrówce w czasie” pastelową, spokojną i zwyczajnie „bogatą Niedzielą”. A w palecie barw „7” są wszak też chwile i łagodniejsze i intensywniejsze. Choć nowe Voo Voo, jako się rzekło, nie przynosi jakichś prostych energetycznych rockowych piosenek, „przebojowych”, jak również ijakichś skomplikowanych formalnie kompozycji, łamanych fraz, czy zawiłych solówek (na płycie są jedynie 3 sola) co krok, co dzień, to kolejny smaczek - płynące proste, wręcz najprostsze słowa, i najczęściej balladowe przestrzenie nie śpieszące się nigdzie. Ale też zarazem przestrzenie wielce nieoczywiste...
Już otwierająca i promująca wszystko „Środa” swym zajmującym smuteczkiem podpowiada mi, że „Siódemka” może być czytana, jako „antyteza” do trans-jungle, rozimprowizowanej muzyki „Oov Oov” sprzed prawie 20 lat. Słuchając „Czwartku” (wydawałoby się z początku, że najbardziej leniwej nuty tego tygodnia) słyszę olbrzymi ładunek emocjonalizmu.
Szybko podchwytując (i pogwizdując) temat „Piątku” (dnia chyba najbardziej emanującego ciepłem i pogodą ducha) bardzo jednak uważam, by tylko „nie zagwizdać” ładnie tu (i z tematem i ze sobą) dialogujących, a i „odlatujących” w finale, smyczków. Słuchając „Soboty” (najbardziej rozedrganej, migotliwej i niepokojącej ballady tej płyty) dumam o sensach, wymiarach i pięknie muzyki. Pięknie „niekończącego się dźwięku”. Po prostu. Magii tych notabene siedmiu nut, których w takiej oprawie nie słyszałem jeszcze na żadnej płycie Voo Voo. No i wreszcie punkt na płycie kulminacyjny, a i najbardziej chyba wuwowski, korzenny i dynamiczny. O wybijających się pierwiastkach „indiańskich” rzekłbym, czyli „Wtorek”. Z miejsca podkręcam gałkę wzmacniacza i mam nieodpartą ochotę z chórkiem głośno zaśpiewać i to tak, by nie było żadnych wątpliwości: „Nie. To jeszcze nie wieczór! Jeszcze nie pora, jeszcze nie koniec!”…

autor: Maciej Proliński

https://www.facebook...66170907490155/


----- Rycerzyki: premiera płyty + Małgola Hydrozagadka[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
Rycerzyki

Życzliwa krytyka wpisuje ich twórczość w tradycję inteligentnego, zwiewnego popu, przywołując nazwy Fleetwood Mac, Stereolab, Kate Bush czy Cocteau Twins. Choć zespół swoją nazwę zapożyczył z "Ballady o smutnym rycerzyku" Ścianki, bajkowo-dziwaczny świat materializującysię w dźwiękach każdego z utworów nie daje zbyt wiele powodów do smutku. Będzie się można o tym przekonać na najbliższych koncertach, na których Rycerzyki zaprezentują w całości materiał ze swojego najnowszego albumu pt. "Kalarnali" wydanego nakładem Thin Man Records.

Zespół tworzą: Gosia Zielińska, Karol Jadach, Maciek Pitala, Michał Mierzwa, Antonis Skolias i Aleksander Margasiński.

http://rycerzyki.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/Rycerzyki


“Krakowski zespół to jeden z najciekawszych wykonawców nowej fali polskiego popu” - Piotr Metz, „Wprost”

"(...) oprócz zacięcia do tworzenia misternych konstrukcji jest w nich szaleństwo młodości" -Jacek Świąder, „Gazeta Wyborcza”

„Rycerzyki otwierają przed słuchaczemroztańczony i hałaśliwy baśniowy las, niczym ze starych animacji Disneya.[...] Właściwie nie ma tu wypełniaczy – co najwyżej chwile regeneracji...”- Jakub Wencel, „Dwutygodnik”


Małgola, No

Małgola, No to projekt poznańskiej piosenkarki, która zadebiutowała krążkiem "A/B" w 2016 roku. Album zyskał wiele bardzo pozytywnych recenzji (m.in. Gazeta Magnetofonowa, WPROST, Rytmy.pl, okrzyknięty polską płytą roku przez PORCYS). Zostałteż wybrany przez frontmana walijskiego zespołu Super Furry Animals jako jego ulubiona płyta 2016.

Artystka wystąpiła rok temu na poznańskim Spring Breaku, a jej piosenka "Heavens above" pod koniec kwietnia 2017 zostałapiosenką dnia w Programie Trzecim Polskiego Radia.

Twórczość Małgoli to alternatywny, melodyjny pop odwołujący się do muzyki lat 60. Artystka wykonuje piosenki na żywo zarówno w czteroosobowym składzie, jak i solo z pianinem.


https://malgolano.ba...mp.com/releases
https://www.facebook.com/malgola.no/

//

start: 20:00
bilety: 15 zł

bilety będą dostępne na bramce przed koncertem

https://www.facebook...60646431387679/


----- Smells Like The 90s I Hydrozagadka I LISTA FB Free[FB]
Przez newsbot

Odnośnik bezpośredni
W 1991 roku ukazały się najgłośniejsze płyty Nirvany, Pearl Jam i Soundgarden. Z drugiej strony - ukazało się wiele płyt kształtujących muzykę taneczną. Czy da się zrobić z tego imprezowy mix? Zapewniamy, że tak!

Cofnij się do przeszłości i zatrzymaj się z nami w latach 90!!!

START: 23:00 (po koncercie)
WEJŚCIE: lista FB free 10 zł*
_____________________________________
*lista fb free zamykana jest o godz. 20:00 w dniu imprezy i obowiązuje do godziny 1. Aby wpisać się na listę fb free, wystarczy dołączyć do wydarzenia

https://www.facebook...02585340267198/


9
marzec 2018

Dzisiaj świętują



Brak urodzin w dniu dzisiejszym